Wpływ odchudzania na zdrowie psychiczne

Czasami ludzie czują się przygnębieni lub zaniepokojeni swoją wagą. Mogą czuć się winni, że nie są zdrowi i energiczni. Mogą obwiniać się za to, że nie są sprawni i nie są aktywni. Ponadto, jeśli dana osoba ma depresję lub lęk, może to mieć wpływ na jej apetyt, poziom energii, poczucie własnej wartości i wagę.

Jeśli masz depresję, prawdopodobnie nie masz ochoty na bycie bardzo aktywnym. Możesz spędzać więcej czasu siedząc, niż normalnie. A czasami depresja może powodować, że ludzie zaniedbują swoje zdrowie, ponieważ są skoncentrowani na innych kwestiach. Myśli o zdrowym odżywianiu mogą łatwo wymknąć się spod kontroli.

Jeśli doświadczasz żalu, lęku lub depresji, możesz jeść bardzo mało, narażając się na niedowagę i niedożywienie, lub możesz zwrócić się do jedzenia jako źródła pociechy i przejadania się.

Jeśli masz nadwagę, możesz czuć się dobrze o tym. Alternatywnie, sposób, w jaki widzisz i czujesz się o sobie, może cię w dół. W naszym społeczeństwie, gdzie ceni się wysoką wagę, może to być frustrujące i przygnębiające, jeśli nie jesteś w tej grupie. Istnieją również problemy, gdy ludzie chcą być zbyt chudziutcy, ponieważ może to być oznaką zaburzeń odżywiania, które mogą wymagać profesjonalnej pomocy.

Niektóre osoby, które przyjmują określone leki przeciwdziałające problemom ze zdrowiem psychicznym, stwierdzają, że dość szybko przybierają na wadze. Ważną kwestią okazuje się stosowanie odpowiednich suplementów odchudzających, dlatego, że jak nie jesteśmy mentalnie w stanie zapanować nad jedzeniem to wtedy mogą nam pomóc. Okazuje się, że różne specyfiki, nawet te w postaci kropel odchudzających, mogą nas naprawdę pozytywnie zaskoczyć.

Można by rozważyć następujące kwestie:

  • Należy pamiętać, że gdy czujesz się w dół, zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna może spaść. Staraj się kontynuować zdrowe nawyki, nawet jeśli możesz nie mieć na to ochoty.
  • Jeśli lekarz zdiagnozował u Ciebie depresję, może się okazać, że przyrost lub utrata wagi jest częścią Twojej choroby, dlatego optymalna terapia dla Twojej depresji będzie ważna dla osiągnięcia zdrowej wagi.
  • Bycie bardziej aktywnym, dobre odżywianie i zmniejszenie spożycia alkoholu to ważne sposoby radzenia sobie z depresją.
  • Porozmawiaj ze swoim lekarzem o swoich odczuciach, swojej wadze i wszelkich lekarstwach lub stanach chorobowych, które mogą mieć wpływ na Twoją wagę. Mogą istnieć leki alternatywne.
  • Zwróć uwagę na utratę wagi z powodu złego apetytu, który może towarzyszyć lub być objawem wielu problemów zdrowotnych. Dobrym pomysłem jest regularne ważenie się, aby je kontrolować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *